Op 18 februari is Technofarm verhuisd naar Kerkweg 7 in Ter Aar. Inmiddels voelt iedereen zich helemaal thuis op de nieuwe locatie. We blikken samen met Wouter de Hoogd, eigenaar van Technofarm, en Thom Lens, hoofd technische dienst, terug op de verhuizing. Hoe hebben zij de verhuizing ervaren? In dit interview vertellen ze meer over de uitdagingen van de verhuizing en de voordelen van het nieuwe pand.
Toe aan vernieuwing op een zichtbare locatie
“Waarom we zijn verhuisd? We kunnen nu onze klanten een stuk beter helpen doordat we nu weer werken met modernere systemen op een toegankelijke en zichtbare locatie.” Wouter vertelt verder: “We zaten zo’n 23 jaar op onze oude locatie, dus dan moet je als bedrijf gewoon vernieuwen.” “Daarnaast hadden we ook maar een kleine balie en weinig ruimte om onze klanten te ontvangen”, vult Thom aan.
Ondanks dat het nieuwe pand in oppervlakte gelijk is, hebben Wouter en Thom het veel effectiever in kunnen richten. “We hebben beneden nu een mooie showroom en een fijne plek om klanten te kunnen ontvangen”, vertelt Thom. Ook boven zijn de werkplekken moderner geworden. “We hebben aparte ruimtes gecreëerd waardoor iedereen zijn eigen plek heeft en zich beter kan concentreren.”
Verhuizing zelf was aanpoten
Omdat de klant bij Technofarm op nummer één staat, wilde Technofarm continu open blijven. “Een groot deel van het personeel bleef gewoon aan het werk, daardoor was het voor iedereen wel echt aanpoten. We moesten onze aandacht nu verdelen over het werk wat er lag en de verhuizing. Dat was wel echt een drukke periode”, vertelt Thom. Wouter vult aan: “Dat is iets waar we volgende keer beter over na moeten denken.”
Positieve ervaring van personeel en klanten
Onder het personeel van Technofarm hangt een hele positieve sfeer: “Iedereen heeft een eigen werkplek en het is daardoor een stuk overzichtelijker. Dat werkt voor iedereen gewoon heel erg fijn.” Ook vanuit de klanten klinken alleen maar positieve geluiden: “We krijgen veel complimenten over het grote logo op de voorkant van het gebouw”, vertelt Wouter. “En de showroom is ook echt een groot pluspunt van dit nieuwe pand, dat krijgen we ook vaak van de klanten te horen,” vult Thom aan.
“Klanten weten ons ook steeds beter te vinden op deze nieuwe locatie, en kunnen makkelijk parkeren voor de deur. We hebben gewoon een goede status in de omgeving en doordat veel bedrijven minder focussen op consumenten wordt het bij ons steeds drukker,” aldus Wouter. Thom gaat verder: “Daarbij worden we ook officiële reparateur voor Apple. Ik denk dat we op deze manier ook met onze smartphonereparatie en werkzaamheden verder kunnen groeien”. Wouter sluit af: “Ook voor steeds meer zakelijke klanten mogen wij de ICT verzorgen. Dat zijn allemaal mooie ontwikkelingen waar we in de toekomst mee verder kunnen gaan.”
Steeds meer bedrijven en consumenten weten Technofarm al te vinden. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?