In de laatste maand van het jaar blikken we samen met Wouter de Hoogd, eigenaar Technofarm ICT-Service, en Arnaud van Haastert, ICT-Specialist Technofarm ICT-Service, terug op het afgelopen jaar. Want hoe zag 2022 er voor Technofarm ICT-service uit en wat gaat 2023 hen brengen? Ze mogen terugkijken op een succesvol jaar! In dit interview vertellen ze meer over de hoogtepunten en uitdagingen.
Uitdagingen van het afgelopen jaar? Zo gaan wij er mee om!
“Onze grootste uitdaging was ICT-security. Dit bestaat voornamelijk uit het goed blijven informeren en bewust maken dat beveiliging van je ICT-omgeving belangrijk is bij onze klanten. Maar ook het onderhouden van ICT-apparatuur is een must.” Wouter vertelt verder: “Niemand kan zonder een goed werkende computer, laptop, tablet of smartphone. Het tijdig vervangen of uitfaseren van oudere apparatuur kan onverwachte storingen voorkomen.” Hoe ze daar bij Technofarm mee omgaan? “We gaan in gesprek met onze klanten name, maar ook het versturen van nieuwsbrieven helpt heel erg”, vult Arnaud aan.
Arnaud en Wouter zien in toenemende mate dat steeds meer bedrijven de oplossingen binnen het Microsoft 365 adopteren en verwachten dat deze groei zeker doorgaat. “Door deze adoptie zien we ook een toenemende vraag aan support. Ik verwacht dat dit gecontinueerd wordt in 2023. En dit betekent ook dat wij onze ICT-support afdeling willen uitbreiden met twee collega’s.” Een mooie uitdaging voor ons”, legt Wouter uit.
Een jaar om trots op te zijn
Waar Wouter en Arnaud het meest trots op zijn? “Dat we als team alle klussen die op ons pad kwamen hebben uitgevoerd. En met succes. Dat komt doordat iedereen binnen het team altijd zeer betrokken is”, vertelt Arnaud. Ook heeft Technofarm in 2022 weer tientallen nieuwe organisaties mogen verwelkomen om de IT-support te ondersteunen. “En we zien bij onze bestaande klanten ook steeds meer behoefte aan veiliger werken en Cloud oplossingen ontstaan. Daar zijn we als Technofarm enorm trots op”, vervolgt Wouter enthousiast verder.
Ook na de samenvoeging van hun filiaal Bodegraven en Ter Aar, zien Wouter en Arnaud dat de consumenten hun ook weer steeds beter weten te vinden. Hierdoor hebben hun eigen technische dienst en welkomstbalie een enorme aanloop van nieuwe en bestaande klanten! Dit jaar hebben ze ook Bente mogen verwelkomen als nieuw lid van hun team!
Een blik op de toekomst
Wat ze in 2023 voorzien? “Op dit moment spelen met name beveiliging van klantennetwerken en het toewerken naar meer cloudoplossingen een grote rol in de markt. Voor de klanten die nog een On-premise oplossing gebruiken moeten we de voordelen van een cloud oplossing laten inzien en samen met hen het verandertraject te doorlopen.
Ook ontstaat er volgens Wouter en Arnaud een toenemende afhankelijkheid van internet. Dit was al gaande, maar ze zien dat hierin nóg meer afhankelijkheden gecreëerd zijn. Wanneer internet uitvalt is het bijvoorbeeld niet mogelijk dat er meteen een provider op de stoep staat om het probleem op te lossen. Het kan een bedrijf honderden tot zelfs duizenden euro’s kosten als je meerdere werknemers hebt die niet kunnen werken”, leggen Wouter en Arnaud uit. “Wij proberen daarom samen met de klant te kijken naar een goede én betaalbare oplossing in combinatie met bijvoorbeeld 4G back-up of een extra vaste verbinding. Hiermee creëer je meer betrouwbaarheid binnen je bedrijf of onderneming.”
De grootste uitdaging voor het nieuwe jaar
De grootste uitdaging voor 2023 is ervoor te zorgen dat iedereen voldoende kennis blijft houden van hun product portofolio. Onze collega’s, maar natuurlijk ook onze klanten en hun eindgebruikers. “We houden binnen Technofarm wekelijkse kennissessies. Hiermee proberen we iedereen up-to-date en betrokken te houden. En delen we via onze socialkanalen ook de belangrijkste updates voor onze klanten.”
De boodschap voor ondernemers en partners
De boodschap die Wouter en Arnaud willen meegeven aan ondernemers en hun partners luidt: “Het is voor ons erg belangrijk om te weten welke richting het bedrijf op wil. Wij denken mee in oplossingen en bieden de juiste diensten aan als we weten of en hoe een klant wil groeien.
We willen graag ‘op de hoogte’ zijn van alles wat er binnen een bedrijf aan wensen is, zodat we daar goed op kunnen anticiperen. Daarom blijven we graag in gesprek en is iedereen welkom.”
Ben jij benieuwd wat wij voor jouw onderneming in de toekomst kunnen betekenen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op.