Jan Voortman Autoschade uit Ter Aar is een begrip in de regio. Met meer dan 100 jaar ervaring op het gebied van auto’s en trucks mag je ze met recht een expert noemen op het gebied van autoschadeherstel, truckschadeherstel, bedrijfswagenspuiterij en reclame. Om alle schades goed af te kunnen handelen, is het voor Jan Voortman erg belangrijk dat de ICT goed geregeld is. Alle processen -van het verwerken van de schades in diverse systemen tot de telefooncentrale- verlopen namelijk online. Daarom zijn ze jaren geleden samen gaan werken met Technofarm ICT-service. Wij spraken met Ellen, die bij Jan Voortman eigenlijk alles doet wat niet met autoschadeherstel te maken heeft, over de samenwerking.
Technofarm begrijpt ons en komt met praktisch advies
“We wilden een professionaliseringsslag maken met onze ICT en zochten een partner die de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van ICT volgt én doorvoert. Ik ben gaan rondvragen in mijn kennissenkring en Technofarm ICT-service kwam meerdere keren naar boven als professionele ICT-leverancier in de regio” vertelt Ellen. Na een vergelijking met een twee andere ICT-leveranciers, koos Jan Voortman Autoschade vol overtuiging voor Technofarm. Ellen: “Technofarm stak er voor ons echt bovenuit op het gebied van persoonlijkheid. Wij hadden toen, en nu nog steeds, namelijk heel sterk het gevoel dat de jongens van Technofarm ons écht begrijpen. Ze denken met ons mee en verdiepen zich in onze werkprocessen en problematiek, voordat ze met een oplossing komen. Een mooi voorbeeld hiervan is dat updates tijdens de pauzes of buiten sluitingstijd worden doorgevoerd, zodat niemand er hinder van ondervindt en wij gewoon door kunnen werken. Wij zijn super blij dat ze zo met ons meedenken, praktische oplossingen aanbieden, goed advies geven én alles uitleggen in begrijpelijke taal.”
Van werken in de Cloud en het maken van back-ups tot VoIP: Technofarm regelt het
Technofarm ICT-service regelt alles wat met ICT te maken heeft voor Jan Voortman. Van een stabiele internetverbinding, het maken van goede back-ups, het adviseren over en faciliteren van werken in de Cloud en de koppelingen tussen diverse systemen tot het realiseren van een nieuwe telefooncentrale. Ellen: “Hier zijn wij zeer tevreden mee! Waar we voorheen nog werkten met allerlei losse systemen, heeft Technofarm ervoor gezorgd dat alle systemen nu met elkaar gekoppeld zijn en goed samenwerken. Zo kregen wij een aantal jaar geleden de kans om mee te doen aan een pilot van onze schadepakketleverancier. Dit hield in dat de jongens in de werkplaats met iPads gingen werken en daarmee alle informatie konden ophalen en verwerken. Van het maken van foto’s voor in het dossier tot het verwerken van hun uren. Technofarm heeft het hele technische gedeelte geregeld, waardoor wij als één van de eersten in Nederland hiermee konden gaan werken. We kunnen met de iPads zonder haperingen in onze diverse panden werken door een uitstekende wifiverbinding. Dat was wel echt een mijlpaal in het optimaliseren en digitaliseren van onze processen!”
Samenwerken is echt samen werken
De samenwerking tussen Technofarm en Jan Voortman Autoschade gaat volgens Ellen verder dan het simpelweg hebben van een ICT-leverancier: “Technofarm is vooruitstrevend en denkt in praktische ICT-oplossingen die bij onze bedrijfscultuur en werkprocessen passen. Omdat de communicatie open is, iedereen zo betrokken is en met ons meedenkt, heb ik Technofarm al bij meerdere bedrijven aanbevolen wanneer zij op zoek waren naar een ICT-leverancier. Een groter compliment kan ik ze denk ik niet geven!”, besluit Ellen ons gesprek.
Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op.