Verzekeringsmaatschappij Onderlinge Rijn en Aar bestaat al meer dan honderd jaar en is van oorsprong een agrarische verzekeringsmaatschappij. Dankzij een regionale focus zijn ze altijd dichtbij, met kantoren om de hoek. Van hieruit voorzien ze klanten van een eerlijk advies over verzekeringen en hypotheken. Omdat het bedrijf werkt met privacygevoelige persoonsgegevens, is het belangrijk dat deze informatie goed beschermd en veilig opgeslagen en verwerkt wordt. Daarom besloot directeur Adrie de Groot in 2011, toen de kantoren in Nieuwerbrug en Ter Aar fuseerden, op zoek te gaan naar een partner om de ICT verder te professionaliseren. In dit interview vertelt Adrie hoe hij die gevonden heeft in Technofarm ICT-service.
Kiezen voor lokale partners
De regionale focus van Onderlinge Rijn en Aar zien we ook terug in de samenwerkingen die de organisatie aangaat. “Alle leveranciers waarmee wij samenwerken, komen uit de regio. Zo ook Technofarm ICT-service”, vertelt Adrie. “Ik vind het belangrijk dat we elkaar ondersteunen en versterken. Daarom kies ik altijd voor klanten en lokale ondernemers, toevallig was Technofarm beide. Al voor de fusie in 2011 regelde onze vestiging in Ter Aar de verzekeringen voor Technofarm en leverde Technofarm daar nieuwe computers. Sinds 2011 werken we structureler samen. Dat begon met het leveren van een lokale server en sinds 2015 leveren en onderhouden zij ook alle hard- en software voor beide vestigingen in de vorm van een Service Level Agreement (SLA). Dankzij de geleverde diensten van Technofarm, kunnen wij ons werk goed en professioneel uitvoeren. Of we nu vanuit kantoor of vanuit huis werken; de persoonsgegevens worden veilig opgeslagen en verwerkt.”
Technofarm ICT-services denkt met je mee
Naast een regionale partner was Onderlinge ook op zoek naar een ICT-leverancier die met je meedenkt, het liefst al een paar stappen vooruit. Adrie: “Wij zijn verzekeraars en hebben niet veel kaas gegeten van ICT. Voor ons is het gewoon belangrijk dat een product of dienst doet wat je verwacht. Daar helpt Technofarm ons bij. Hebben we een keer een storing of werkt iets niet naar behoren? Dan hoef ik maar te bellen en binnen de kortste keren werkt het wél weer. Daarnaast adviseren ze ook hoe we onze systemen het beste kunnen inrichten. En wordt een systeem iets ouder? Dan geeft Technofarm dit ruim op tijd aan en legt uit wat ik bedrijfseconomisch het beste kan doen. Zo blijft onze organisatie toekomstbestendig.”
Duidelijke communicatie en een vast contactpersoon
Waar Adrie in Nieuwerbrug eerst nog werkte met diverse ICT-leveranciers die ad hoc taken oploste, is hij nu heel blij met één partner die met je meedenkt en altijd voor je klaarstaat. Adrie: “Bij Technofarm hebben we één vast contactpersoon en dat werkt heel fijn. Het is duidelijk bij wie je moet zijn en alles is een stuk gemakkelijker. De richtlijnen zijn simpel en de communicatie duidelijk.” Ook heeft Adrie meer dan lof voor de medewerkers van Technofarm: “Alle medewerkers zijn deskundig en weten waar ze het over hebben. Ze zijn plezierig in de omgang en hebben een persoonlijke aanpak. Dat geeft mij het gevoel dat ze écht met ons meedenken en met een oplossing komen die past bij ons vraagstuk. Deze manier van werken heeft er dan ook voor gezorgd dat ik Technofarm ICT-service al meerdere keren heb aanbevolen in mijn netwerk.”
Ben jij benieuwd wat Technofarm voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Onze consultants gaan graag met u in gesprek. Nu nog even online, maar straks graag weer bij u of bij ons op kantoor.