Als Thom niet aan het werk is, vist hij graag of steekt hij de BBQ aan. “Ik woon op vijf minuten rijden vanaf Ter Aar, dus naast mijn werk heb ik nog alle tijd om thuis te ontspannen!” Destijds is hij binnengekomen als stagiair en nu al tien jaar in vaste dienst. Wat zijn dagelijkse werkzaamheden zijn of waar hij het meest trots op is? We vroeg het hem zelf.
Van stagiair naar Hoofd Technische Dienst
Ruim tien jaar geleden kwam Thom vanuit de opleiding ICT & Beheer bij Technofarm-ICT service terecht. “Toen hield ik mij voornamelijk bezig met het helpen van klanten en repareren van hardware. Het beviel – van twee kanten – zo goed dat ik een baan aangeboden kreeg. Eerst nog als zaterdaghulp in de winkel en in de loop der jaren ben ik doorgegroeid naar Hoofd Technische Dienst en verzorg ik ook de inkoop. En daar ben ik best trots op”, vertelt Thom enthousiast.
Altijd uitdaging
Thom vertelt dat een 9-5 baan niet bij hem past. “Ik werk het liefst met mijn handen, help graag klanten en deze combinatie maakt mijn baan zo leuk.” Hij gaat verder: “Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn heel divers. Van verkoop, inkoop, reparatie tot het opstellen van offertes. Ik werk zowel vanuit Bodegraven als ook Ter Aar. Zo bedien ik onze zakelijke als ook particuliere klanten. Geen dag is hetzelfde.”
Mix tussen particuliere als ook zakelijke klant
“Het leukste om te doen? Dat is toch wel repareren. Problemen oplossen en mensen helpen. Daar zit voor mij de grootste uitdaging in. Helemaal als het probleem niet alledaags is.” Het maakt niet uit of het om een laptop, tablet of smartphone gaat, Thom kan het allemaal. “Als ik dit werk vergelijk met tien jaar geleden is de grootste verandering de tijdsdruk. Waar voorheen een klant zijn computer met gemak een week kon missen, is nu iedere minuut vaak teveel. De uitdaging is dus des te groter om storingen zo efficiënt mogelijk op te lossen.”
Altijd om je heen
Het lokale aspect van Technofarm ICT-service spreek Thom erg aan. “Naast dat het woon-werkverkeer voor mij nauwelijks aan de orde is, betekent het ‘lokale’ ook dat ik al mijn klanten bij naam ken. En mijn collega’s ook. Dat maakt samenwerken veel persoonlijker.” En wat is nog meer de kracht van Technofarm ICT-service? “Het feit dat wij heel breed onze klanten kunnen bedienen. Zit het niet in ons pakket, dan maken we een omweg en krijgen we het vaak alsnog voor elkaar. Heel flexibel!”
Wil je een keer een kop koffie drinken met Thom? Neem dan hier contact met ons op.