Als je naar Technofarm ICT-service belt met een supportvraag dan is de kans groot dat je hem aan de telefoon krijgt: onze nieuwste aanwinst Marco Zuidam. Marco werkt vier dagen per week op ons filiaal in Ter Aar en gaat daarnaast nog één dag naar school. Marco: “Voor mijn leer-werk-traject was ik nog op zoek naar een werkplek. Via een vriend kwam ik bij Technofarm terecht.” In dit interview vertelt Marco alles over z’n dagelijkse werkzaamheden, zijn passie voor het vak en wat Technofarm volgens hem een goede werkgever maakt.
Van werken als filiaalmanager naar opnieuw de schoolbanken in
Marco werkte al enkele jaren als filiaalmanager toen hij besloot het roer volledig om te gooien: “Ik miste de uitdaging in mijn werk als filiaalmanager een beetje. Na lang wikken en wegen, heb ik daarom besloten de stap te zetten en weer een opleiding te starten. In een compleet andere sector. Ik sleutelde thuis altijd al aan computers en servers en vond het heel leuk om mijzelf te verdiepen in een ICT-project. Daarom heb ik mij ingeschreven voor een ICT-opleiding, een beroep voor de toekomst. Ik werk nu vier dagen per week bij Technofarm en ga één dag in de week naar school. Die combinatie van al werkende leren past helemaal bij mij.”
Werken in de ICT-branche: elke dag is anders
Als we Marco vragen naar zijn dagelijkse werkzaamheden, vertelt hij dat iedere dag anders is. Marco: “Op de helpdesk help ik klanten die tegen ICT-problemen aanlopen. Nu veel van onze klanten vanwege corona vanuit huis werken, krijgen we best vaak vragen over wifi-problemen of online samenwerken via Microsoft 365 of Zoom. Maar een volgend belletje kan ook ineens over een datalek of serverbeveiliging gaan. Die variëteit in vraagstukken maakt het werk heel erg uitdagend en afwisselend. Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn werk zo leuk! Naast tweedelijns support op de helpdesk bezoek ik ook regelmatig klanten. Samen met een collega werk ik dan een dag(deel) op locatie om bijvoorbeeld pc’s en servers te updaten. Ook problemen die op de dag zelf aan het licht komen, proberen we dan zo snel mogelijk op te lossen. Wat ik ook doe en of ik nu remote of op locatie werk, ik sta altijd met een glimlach klaar voor de klant.”
Werken bij Technofarm: altijd op de hoogte van de laatste ict-trends
Wat werken bij Technofarm zo leuk maakt? Volgens Marco zijn dat echt zijn collega’s: “Het is een hecht team collega’s. Ik heb mij vanaf dag één ontzettend welkom gevoeld. Iedereen staat voor elkaar klaar en dat is echt top! Daarnaast biedt Technofarm mij ook de ruimte om mijzelf te ontwikkelen en daar word ik goed in begeleid. Als ik een keer niet uit een schoolopdracht kom, is er altijd wel een collega die mij daarin kan ondersteunen. Daarnaast doen we ook aan kennissessies. Tijdens deze sessies zoomen we in op nieuwe ICT-trends. Maar ook als er een nieuwe dienst is gelanceerd, wordt dit tijdens een kennissessie besproken. Zo houden we elkaar continu up-to-date. En dat is ook wel nodig in een branche die nooit stil staat.”
Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op.