Een aantal weken geleden is Ronald toegevoegd aan het Technofarm-team. Ronald is bij Technofarm aan de slag gegaan als eerstelijns helpdeskmedewerker, die achter de telefoon klaar staat voor de persoonlijke ondersteuning voor onze klanten. Het is dus tijd om de 42-jarige Alphenaar beter te leren kennen. Zo ontdekken we zijn achtergrond, kijken we naar zijn ervaringen tot nu toe en komen we erachter wat zijn plannen zijn voor de toekomst.
Achtergrond en interesses
Toen Ronald een jaar of 20 was rondde hij zijn opleiding Elektrotechniek af. Tijdens deze opleiding liep hij veel stage, waaronder bij Technofarm. Na zijn opleiding wist hij niet goed wat hij wilde doen, en is hij uiteindelijk als chauffeur gaan werken. Hierna is hij als werkvoorbereider aan de slag gegaan bij een staalbouwbedrijf in Alphen aan den Rijn en uiteindelijk als werkvoorbereider bij een kozijnenfabrikant in Nieuw-Vennep terecht gekomen. Binnen dit bedrijf is Ronald nog doorgegroeid in de rol van calculator.
Overstap naar de ICT Wereld
Ondanks zijn eerdere ervaringen, had Ronald nog geen werkervaring in de ICT. Toen zijn vorige functie kwam te vervallen, begon hij te zoeken naar nieuwe carrièremogelijkheden. Ronald deelt zijn verhaal: “Terwijl ik op zoek was naar iets anders, zag ik dat Wouter zocht naar nieuwe teamleden. Toen heb ik gelijk gesolliciteerd en zijn we in gesprek gegaan. Zodoende ben ik hier terecht gekomen.”
Naast zijn overstap naar de ICT-wereld, vertelt Ronald dat ook zijn passie voor sport een verschuiving heeft ondergaan: “Na vele jaren van korfballen, ben ik inmiddels rondom het voetbalveld te vinden.” Ronald voegt eraan toe: “Twee van mijn drie zoons zijn begonnen met voetballen, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik daar meer tijd aan besteed. Ik geef af en toe training en ga vaak kijken bij hun wedstrijden.”
Goede indruk van Technofarm
In zijn eerste dagen bij Technofarm, ruim 20 jaar na zijn stagetijd, merkte Ronald op dat het bedrijf was veranderd. Zo vertelt hij: “Destijds zat Technofarm nog op de oude locatie, verderop aan de Kerkweg. Ook was het toen allemaal nog wat kleinschaliger.” Ondanks deze veranderingen, benadrukt Ronald dat de betrokkenheid en persoonlijke ondersteuning bij Technofarm onveranderd zijn gebleven. Hij vervolgt: “Er werd gelijk meegedacht welke rol ik kon vervullen bij Technofarm, en uiteindelijk is dat dus de helpdesk geworden.”
Huidige werkzaamheden
Zijn huidige werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het te woord staan van klanten en het oplossen van problemen. Indien nodig, kan Ronald altijd terugvallen op zijn collega’s. Hij legt uit: “Ik vind het heel fijn dat ik altijd kan overleggen met collega’s zoals Marco of Ivar wanneer ik voor een complexe uitdaging sta.” Omdat voor Ronald de ICT-wereld redelijk nieuw is, waardeert hij de tijd die zijn collega’s nemen om hem te begeleiden en alle uitleg te geven die nodig is.
Toekomst bij Technofarm
Ronald wordt blij van het oplossen van technische problemen voor klanten. Hij licht zijn ambities toe: “In de toekomst hoop ik steeds zelfstandiger te kunnen werken, zonder de begeleiding van mijn collega’s. Ik voel me goed als ik zelfstandig een storing kan oplossen, en zowel de klant als ik tevreden zijn met het resultaat.” Ronald streeft ernaar om problemen effectief op te lossen en de klanten steeds beter te leren kennen. Die persoonlijke ondersteuning is altijd al een aspect van zijn werk geweest wat Ronald waardeert.
Met zijn vastberadenheid om te groeien en klanten op persoonlijke wijze te helpen, vormt Ronald een waardevolle aanvulling op het Technofarm-team. Hou jij van een organisatie die altijd voor je klaar staat en weet wie je bent? Van het verhelpen van storing tot aan het inrichten van een nieuw cloudnetwerk: Technofarm is altijd beschikbaar om je te helpen!
Kom in contact!