Geworteld in het Groene Hart verzorgt Technofarm al jaren voor diverse bedrijven en organisaties het netwerk- en systeembeheer. Als lokale dienstverlener kennen we jou en je bedrijf door en door. Onze service gaat echter verder dan het Groene Hart: ook daarbuiten bieden we jou de beste ICT-oplossingen. Zo doen we dat ook voor het Limburgse Jislon. In gesprek met Eddie, Managing Director van Jislon, vroegen we hoe zij deze service op afstand ervaren.
De groei van Jislon
Eddiee Peters, al bijna 30 jaar werkzaam bij Jislon, heeft het bedrijf zien transformeren van een klein Nederlands bedrijf naar een belangrijke partner van de Japanse Sekisui Jushi Corporation. Eddie vertelt: “Ons bedrijf begon in de jaren ’70 met de productie van verkeersspiegels, die je vaak langs wegen ziet hangen. Dit is onze kernbusiness gebleven, maar na de overname door Sekisui Jushi Corporation in 2012, hebben we ons aanbod uitgebreid.” Eddie noemt als voorbeeld de flexibele, overrijdbare paaltjes die veel te zien zijn in Amsterdam en Schiphol. “Deze samenwerking geeft ons de kans om innovatieve oplossingen uit Japan te introduceren op de Europese markt.”
ICT voor internationale activiteiten
Eddie begint te vertellen over het belang van ICT binnen Jislon: “We werken veel internationaal en ICT is hierbij onmisbaar. Hij benadrukt het belang van een betrouwbare ICT-infrastructuur, vooral sinds de coronapandemie: “Tijdens corona moesten veel mensen thuiswerken, en dankzij Technofarm hebben we een solide oplossing gevonden waarbij onze server altijd bereikbaar is, ongeacht de locatie.”
Server lokaal of in de cloud?
Hoewel Jislon voor sommige diensten de cloud gebruikt, zoals Microsoft 365, hebben ze ervoor gekozen om hun server lokaal te houden. “Misschien dat we in de toekomst overstappen, maar voor nu houden we alles liever in huis,” legt Eddie uit. Wel overweegt Jislon om over te stappen als de server ooit vervangen moet worden. Eddie vertelt: “De technologie is tegenwoordig zo goed beveiligd dat overstappen naar een cloud-oplossing in de toekomst misschien wel logisch is.
Dienstverlening op afstand
Eddie prijst de snelle en efficiënte service van Technofarm, ondanks dat de bedrijven zo’n 150 kilometer uit elkaar liggen. “Afstand is voor ons geen issue. We pakken de telefoon, bellen naar Technofarm en het wordt geregeld.” Zelfs hardware-installaties verlopen probleemloos. Eddie benadrukt dat het vertrouwen in Technofarm groot is, vooral vanwege de persoonlijke benadering en de snelle ondersteuning bij technische problemen.
“Als er een probleem is, weet ik dat ik snel iemand aan de lijn krijgt die het oplost. Ze weten wie ik ben en wat er speelt. Dat geeft rust en vertrouwen, zegt hij. Indien nodig kan Technofarm hiervoor op afstand meekijken op de systemen van Jislon dankzij de remote support. Eddie vat samen: “We hebben niet meer nodig dan we nu krijgen. Technofarm voorziet ons van alles wat we nodig hebben, en dat is voor ons het belangrijkste.”
Technofarm is trots op deze samenwerking op afstand, die mooi illustreert hoe onze experts ook op afstand jouw ICT netwerk- en systeembeheer kunnen verzorgen. Wij hopen dan ook dat onze samenwerking met een internationaal bedrijf als Jislon nog vele jaren mag duren.