Gezondheidscentrum Rijnland in Leiderdorp is een gezondheidscentrum met meerdere disciplines dat gevestigd is op het terrein van het Rijnland Ziekenhuis. Diverse zorgverleners werken hier samen, waaronder de praktijk van dokter van der Leden en dokter Smits. Met één hoofdarts, twee extra artsen en verschillende assistentes is het van belangrijk dat de ICT altijd werkt. Dat iedereen altijd bij de patiëntgegevens kan, maar ook dat de praktijk te allen tijde bereikbaar is voor deze patiënten. Over hoe dat precies geregeld is spreken we met Merel van Ormondt, coördinerend doktersassistente bij Huisartsenpraktijk Leiderdorp.
Nieuwe hardware én receptenlijn
De samenwerking met Technofarm ICT-service begon in 2007. “Dat is al zo lang als ik mij kan herinneren,” vertelt Merel. “Voor ons is het belangrijk dat ICT altijd werkt. Juíst op de korte termijn, want valt een systeem uit, dan kunnen wij niets. Al onze data zit in de computers.
Omdat we al jaren met Technofarm ICT-service werken, kennen ze onze praktijk met bijbehorende behoeften goed. Zo signaleerden we afgelopen jaar dat we toe waren aan vernieuwing. Al onze hardware was verouderd en ze hebben dat compleet vervangen. Maar dat niet alleen, ze hebben ons ook geholpen met onze telefonie en een nieuwe receptenlijn opgezet. De migraties verliepen soepel en zo profiteerden we direct van alle voordelen!”
Lokale en betrouwbare ICT-partner
Technofarm is voor Gezondheidscentrum Rijnland een lokale partner, net als zij gevestigd in het Groen Hart. “Naast lokaal zijn ze ook heel betrouwbaar. Als er iets is, kunnen we altijd bellen en staan ze direct voor ons klaar. Afhankelijk van de behoefte komen ze langs of loggen ze op afstand in. Ze denken proactief met ons mee. Bijvoorbeeld op het gebied van security en de AVG. We weten gewoon dat alles goed geregeld is. Zo herinneren ze ons er bijvoorbeeld aan dat we iedere maand onze wachtwoorden moeten vervangen,” legt Merel uit.
Altijd om je heen
“De mannen van Technofarm zijn altijd vriendelijk, kunnen snel schakelen en – niet onbelangrijk – communiceren in begrijpelijke taal. Dat ervaren wij als prettig en vertrouwd en dát maakt ze tot een hele goede ICT-partner die ik iedereen kan aanraden.” Ben je benieuwd wat we voor jouw praktijk of onderneming kunnen betekenen? Neem dan hier contact met ons op.