Technofarm is al een aantal jaar de ICT dienstverlener van Voortman. Het bedrijf is gespecialiseerd in schadeherstel en spuitwerk van zwaarmaterieel zoals bussen, touringcars en vrachtwagen(combinaties). Op vrijdagavond 9 juni 2023 woedde er een verwoestende brand bij het pand van Voortman op het industrieterrein. Het complete gebouw ging in rook op. Edwin van Egmond, eigenaar van Voortman BV, ondernam direct actie: “8 juni volgend jaar willen we open!” vertelde hij tegen Omroep West. Samen met Edwin gaan we dieper in op welke rol ICT en Technofarm hebben gespeeld bij de nieuwbouw.
Technofarm is ICT Dienstverlener
Edwin nam Voortman BV over in 1992 en heeft toen het diensten- en klantenpakket flink weten uit te bouwen. “In eerste instantie hadden we één computertje staan, en dat was het eigenlijk” vertelt Edwin. “We zaten toen bij een klein ICT bedrijfje maar daar hadden we best veel problemen mee.” Omdat Voortman graag het liefst zoveel mogelijk lokaal doet, kwam ze uit bij Technofarm. “Vanaf toen hebben we eigenlijk nooit meer problemen gehad.”
“Binnen twee uur was alles online”
Operationeel na de Brand
Zondag kwam het telefoontje bij Wouter binnen: “We hebben noodwerkplekken nodig!” Maandagochtend is Technofarm direct met een team naar een noodlocatie voor Voortman gegaan en heeft ervoor gezorgd dat zij binnen twee uur weer gebruik konden maken van alle ICT-voorzieningen. “Omdat we in de cloud werken, was er tijdens de brand niets verloren gegaan en kon iedereen gewoon doorwerken vanaf een andere locatie.” Het was belangrijk voor Edwin om direct weer gebruik te kunnen maken van alle ICT: “Veel mensen vroegen zich af of het niet een enorm gedoe was met onze administratie. Eigenlijk hebben we daar dus geen problemen mee gehad omdat we direct weer online waren.”
ICT in het nieuwe A++++ Pand
“ICT is in ons werk heel erg belangrijk” vertelt Edwin. De medewerkers maken gebruik van tablets waarmee ze bijvoorbeeld foto’s en notities kunnen uploaden en inzien over de voertuigen. Dit moet allemaal centraal geregeld en opgeslagen worden. Ook moeten we overal een uitstekende WiFi verbinding hebben, de telefooncentrale moet goed ingeregeld worden en we moeten gebruik kunnen maken van Microsoft 365. “Technofarm heeft dit allemaal nieuw voor ons verzorgd afgelopen jaar in het nieuwe pand.”
Ontzorgen
“Wij hebben een abonnement bij Technofarm waarmee we altijd kunnen bellen als er iets is” gaat Edwin verder. “We maken wel eens gebruik van de remote support, dat werkt heel fijn! Als er een lastiger probleem ontstaat, komen ze gewoon even langs.” Technofarm ontzorgt Voortman op het gebied van alle ICT en telefonie. Beide partijen zijn erg blij over de samenwerking. Edwin verklaart: “Ik zou Technofarm aanbevelen omdat ze transparant, eerlijk en meedenkend zijn! Het is gewoon de ideale leverancier voor ons.”
Technofarm ICT-Service is dé dienstverlener in het Groene Hart voor bedrijven. Benieuwd of wij je kunnen ontzorgen op ICT-gebied? Neem vrijblijvend contact met ons op! En check ook eens het nieuwe duurzame pand van Voortman!