In de steeds veranderende wereld van de ICT is standvastigheid zeldzaam. Maar voor Technofarm ICT-Service, dat op 30 augustus maar liefst 30 kaarsjes uitblies, is het de sleutel tot succes. Wouter de Hoogd deelt zijn hoogtepunten uit de afgelopen 30 jaar. Ook zijn we benieuwd naar de plannen voor de komende (misschien wel) 30 jaar!
De wortels van Technofarm
Het is altijd leuk om te vragen naar een stukje geschiedenis. Daar laat Wouter zich dan ook graag over uit: “Ik ben begonnen in een schuur, waar ik allerlei elektrische apparaten repareerde.” Volgens Wouter moet dat rond 1990 zijn geweest: “Toen was de computer nog volop in ontwikkeling en voor de doorsnee mens niet te koop. Na 3 jaar enthousiast ‘hobbyen’ was het dan tijd om een bedrijf te starten. Ik noemde het toen ‘WoCo Repair’: een combinatie van mijn naam en die van mijn vrouw.” Uiteindelijk zijn Wouter en zijn vrouw naar een oude boerderij verhuisd die zij hebben verbouwd tot huis en bedrijf. Toen moest er een andere naam komen: “Het moest iets worden met technisch en boerderij.” Dit leverde Technofarm op: een fusie tussen de techniek waarin Wouter zich zo interesseerde en de landelijke setting waar hij en zijn vrouw zich vestigden. Toen vervolgens een lokale ondernemer vroeg of Technofarm ook computers leverde, begon Wouter zich te interesseren in de ICT. De naam Technofarm veranderde in ‘Technofarm Computers’.
Uitbreiding en samenvoeging
“Na verloop van tijd kreeg ik steeds meer particuliere klanten, en de locatie in Ter Aar was niet meer toereikend,” vertelt Wouter. “Er was behoefte aan een fysieke winkel, die ik vond in Leimuiden.” Toen Technofarm vervolgens een grote klantenkring uit Bodegraven kreeg, ontstond de noodzaak voor een tweede winkel. Zodoende opende Technofarm haar deuren in Leimuiden en Bodegraven. Deze winkels fungeerden voornamelijk als particuliere vestigingen voor Technofarm Computers. Inmiddels zijn deze drie locaties samengevoegd tot één centrale vestiging in Ter Aar.
Mooie momenten en belangrijke lessen van Wouter
In de lokale krant verscheen een artikel over het nieuwe Technofarm in Bodegraven. De kop luidde: ‘De koeien maakten plaats voor computers op de Techno Farm van Wouter de Hoogd’. “Deze kop typeert de geschiedenis van Technofarm” vertelt Wouter. “Ik opende mijn nieuwe pand in Bodegraven en dan zie je jezelf ineens in de krant staan. Iedereen uit de omgeving had het erover. Dat was wel echt super leuk!”
We vragen Wouter naar wat het belangrijkste is wat hij in de afgelopen 30 jaar Technofarm heeft geleerd. “Het omgaan met mensen. Dat is een van de belangrijkste dingen. Je moet leren luisteren naar de klant en leren oplossingsgericht te denken. Mijn motto is altijd: de klant en eerlijkheid staan bovenaan. Daar moet je alles voor doen wat je kan”.
Toekomstplannen
Voor de komende jaren streeft het team van Technofarm naar nog betere service en verbeterde bereikbaarheid. Dit betekent bijvoorbeeld nooit klanten in de wacht laten staan en altijd op de hoogte zijn van de situatie bij de klant. Klanten moeten geen nummers zijn; persoonlijk contact is essentieel.
“Technofarm probeert altijd op de hoogte te zijn. Daar zijn we heel sterk in”, eindigt Wouter.
Waar Technofarm begon in een klein schuurtje, is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een bekende en betrouwbare ICT dienstverlener. De komende jaren zal Technofarm zichzelf alleen maar verder ontwikkelen, terwijl het blijft doen waar het goed in is: klanten ontzorgen. Ook op zoek naar een eerlijke, betrouwbare ICT dienstverlener die altijd op de hoogte is? Neem contact op en kijk wat we voor jou kunnen betekenen.